Ana içeriğe atla

LGS ÖZEL LİSELER TABAN PUANLARI


LGS tercih ve yerleştirme kılavuzu öğrenciler ve veliler tarafından merakla araştırılırken birçok kişi kılavuzu anlamakta zorluk çekti. LGS tercih ve yerleştirme kılavuzunu anlama kılavuzu detayları şu şekilde;
Ortaöğretime Geçiş Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu için uzmanlar ‘Anlaşılır değil’ yorumunda bulunarak, ‘Geçiş Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu’nu Anlama Kılavuz’u gerektiğini söyledi. Kılavuzun zor, ancak kılavuzu anlamanın daha zor olduğunu söyleyen uzmanlar, tercih yaparken çok dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
Özel okul tercih edecek velilerin bilmesi gerekenler;
Bir özel okula kayıt yaptırabilmeniz için sizin puanınızın, okulun ilan ettiği taban puandan daha yüksek olması gerekir.
Puanınızın yettiği birden fazla okula kayıt yaptırabilirsiniz.
Bir okula kesin kayıt yaptırmadan önce daha çok istediğiniz okul varsa, bu okuldan size sıra gelip gelmeyeceğini okul yöneticileri ile görüşüp bilgi alabilirsiniz.
Bir özel okula kayıt yaptırdığınızda merkezi tercih ve yerleştirme sistemine giremezsiniz.

LİSE TERCİH ADIMLARI;
Birinci adım yerel yerleştirme.
Tercih için MEB'in internet sitesine girdiğinizde sistem size önce yerel yerleştirme butonunu açacak ve yerel yerleştirme için tercihlerinizi tamamlamadan sınavla öğrenci alan okullar için tercih işlemlerini başlatmayacak.
Yerel yerleştirme yaparken dikkat etmeniz gerekenler;
Yerel yerleştirmede en çok 5 okul tercih edebilirsiniz.
Aynı okul türünden en fazla üç okula yer verebilirsiniz.
Örneğin; en çok 3 Anadolu Lisesi ya da Meslek Lisesi veya Anadolu İmam Hatip Lisesi yazabilirsiniz. Diğer iki okul ayrı türde olabileceği gibi farklı okul türlerinden de olabilir.
Yerel yerleştirme tercih butonu açıldığında;
“Yeşil” renkteki okullar kendi kayıt bölgemiz,
“Mavi” renkteki okullar sizin kayıt bölgenize komşu bölgedeki okulları,
“Kırmızı” renkteki okullar diğer kayıt alanındaki okulları ifade edecektir.
Yerleşme ihtimalinizin en yüksek olduğu okul “yeşil” renkle belirtilmiş okul olacaktır.
Yerel yerleştirme işlemi tamamlandıktan sonra merkezi yerleştirme tercih işlemlerine başlayabilirsiniz.
AMERİKAN ROBERT LİSESİ
Hazırlık Kontenjanı: Kız: 97 Erkek: 97
Taban Puanı: Kız: 450,00 Erkek: 450,00
SAİNT JOSEPH FRANSIZ LİSESİ
Ön kayıt dönemi (27-30 Haziran 2018) taban puanı: 410,0000
ALMAN LİSESİ
Taban Puanı: 440
ÖZEL İZMİR AMERİKAN KOLEJİ
1.ön kayıt dönemi taban puanı: 404
Hazırlık sınıfı kontenjanı: 182
Kız yatılı kontenjanı: 24
Erkek yatılı kontenjanı: 30
(Yatılı kontenjanı, toplam kontenjan olan 182’ye dahil)
NOTRE DAME DE SİON FRANSIZ LİSESİ
1. Önkayıt/Kayıt dönemi için taban puan: 405.0
SAİNT BENOİT FRANSIZ LİSESİ
Taban Puan : 393.0000
SAİNTE PULCHERİE FRANSIZ LİSESİ
Taban Puan: 390.0000
SEV AMERİKAN KOLEJİ
Taban Puan: 410
Kontenjan: 69
TARSUS AMERİKAN KOLEJİ
Taban Puan: 384
Kontenjan: Kız-60, Erkek-60
ÜSKÜDAR AMERİKAN LİSESİ
Taban Puan: 440
Kontenjan: Kız-88, Erkek-88
GALİLEO GALİLEİ İTALYAN LİSESİ
Taban Puanı 390 puan
Kontenjan 58
ÖZEL İTALYAN LİSESİ
Taban Puan: 390
SANKT GEORG AVUSTURYA LİSESİ VE TİCARET OKULU
Lise Hazırlık
Kontenjan: 88
Taban Puan: 440.0000
Ticaret Hazırlık
Kontenjan: 18
Taban Puan: 430.0000

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ

PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ 1.Eğitsel Rehberlik 2.Mesleki Rehberlik 3.Kişilik Rehberliği Bireyin büyümesinde ve gelişmesinde karşılaştığı sorunları ve problemleri,rehberlikle ilişkili gereksinimleri bakımından 3 ana başlık altında toplamak olasıdır. Bilindiği gibi rehberlik,okullarda bütün öğrencilere yardım götürmeye dönüp,yalnız problemli öğrencileri ele almaz.Bu bakımdan Rehberliği öğrencilerin problemlerine göre çeşitlere ayırmak yoluna gidilmiştir.16 Rehberlik hizmetleri başlangıçta okullarda okuyan gençlerin mesleğe yönelme ve meslek seçme sorunları ile eğitsel sorunların birbiriyle iç içe olduğu görülmüş;böylece rehberlik hizmetlerinde mesleki rehberlik çalışmalarının yanı sıra eğitsel rehberlik çalışmaları da önemli bir yer almaya başlamıştır.Kişisel rehberlik boyutu ise,çağdaş rehberlik uygulamalarının oldukça yeni bir boyutudur.Demokrasi anlayışındaki gelişmeler ve demokraside bireye verilen değer,psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ...

OKUL REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI

OKUL REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI  Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre rehberlik programının hazırlanması:  Kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki amaçlı bireysel görüşmelerin yapılması:  Herhangi bir konuda yoğun ihtiyaç gösteren ya da sorun yaşayan veya sorun yaşaması muhtemel risk gruplarındaki öğrencilere yönelik her türlü bireysel ya da grupla danışma  Okula uyum problemi yaşayan öğrenci ve velileri ile bireysel görüşmeler yapılması.  Okuldaki risk faktörlerinin tespiti (riskli, parçalanmış aile çocuklar vb öğrencilerin belirlenmesi )  P.T.E ve OTOBİYOGRAFİ sonucu sınıflardaki sorun tespit edilen öğrencilerle, aile ile ve okulda bulunan diğer birim ve kişilerle görüşmeler yapılması  Disiplin problemi çıkartan öğrenci ile görüşerek nedenlerinin anlaşılmasını sağlamak varsa çözüm üretmeye çalışmak.  Öğrencilerin ders başarı durumları ve devam durumlarının araştırılması, nedenlerinin belirlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılması  Öğrencilere yönelik eğitsel-mesle...

ÖĞRETİM BASAMAKLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ

ÖĞRETİM BASAMAKLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ 1-Okul öncesi eğitimde rehberlik 2-İlköğretimde rehberlik 3-Orta öğretimde rehberlik 4-Yüksek öğretimde rehberlik Eğitim sistemleri çeşitli öğretim kademelerinden oluşur. İlk, orta ve yükseköğretim kurumları başlıca öğretim kademeleridir. Rehberlik uygulamalarında gerek ülkemizde gerekse batı ülkelerinde uygulamaların diğer öğretim kademelerine oranla ortaöğretim kademesinde daha yaygın ve yoğun düzeye eriştiği görülmektedir. Bu sonuç okulların ve öğrencilerin özellikleri bakımından psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerin en çok ihtiyaç duyulan öğretim kademesinin orta öğretim olduğuna dikkati çekmektedir. Genel olarak hangi eğitim basamağında verilirse verilsin rehberlik hizmetlerinin amaç ve genel ilkeleri değişmez ancak bu genel amaç içinde yer alan alt ve özel amaçlar ve bunları gerçekleştirmede uygulanacak programlar, seçilen etkinlikler kullanılacak teknik ve yöntemler değişebilir. Bu bakış açısına göre farklı ...