Ana içeriğe atla

OKUL REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI



OKUL REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI


 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre rehberlik programının hazırlanması:

 Kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki amaçlı bireysel görüşmelerin yapılması:

 Herhangi bir konuda yoğun ihtiyaç gösteren ya da sorun yaşayan veya sorun yaşaması muhtemel risk gruplarındaki öğrencilere yönelik her türlü bireysel ya da grupla danışma

 Okula uyum problemi yaşayan öğrenci ve velileri ile bireysel görüşmeler yapılması.  Okuldaki risk faktörlerinin tespiti (riskli, parçalanmış aile çocuklar vb öğrencilerin belirlenmesi )

 P.T.E ve OTOBİYOGRAFİ sonucu sınıflardaki sorun tespit edilen öğrencilerle, aile ile ve okulda bulunan diğer birim ve kişilerle görüşmeler yapılması

 Disiplin problemi çıkartan öğrenci ile görüşerek nedenlerinin anlaşılmasını sağlamak varsa çözüm üretmeye çalışmak.

 Öğrencilerin ders başarı durumları ve devam durumlarının araştırılması, nedenlerinin belirlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılması

 Öğrencilere yönelik eğitsel-mesleki rehberlik:

 Öğrencilere çeşitli alanlarda seminer verilmesi ◦ Okul rehberlik servisinin öğrencilere tanıtılması, amaçları ve işleyişi hakkında bilgilendirme çalışmaları ◦ Verimli ders çalışma yolları semineri ◦ TEOG- Sınav kaygısı-Test çözme teknikleri semineri-sınav kaygısı ◦ Ergenlik dönemi-Madde kullanımının önlenmesi semineri ◦ Güvenli internet kullanımı semineri ◦ Mesleki Rehberlik-Meslek Tanıtımı- Orta Öğretim Kurumlarının Tanıtımı

 Planlı ve etkili çalışma konularında problem yaşayan öğrencilerle bireysel görüşme yapılması

 Öğrencilere bireysel ders çalışma programının hazırlanmasına yardımcı olmak.

 Öğrencilerimizin çeşitli meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarına, kendi ilgi ve yeteneklerini, sınırlı ve güçlü yönlerini tanıyarak en uygun alana yönelmelerine ve uygun mesleği seçmelerine yardımcı olunmaktadır.

 Öğrencilere yönelik testlerin uygulanması:

 Problem Tarama Envanteri-Devamsızlık -Başarısızlık Nedenleri Envanteri

 Sınav Kaygısı Envanteri -Otobiyografi Envanteri-Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Ve İhtiyaca Yönelik Test Ve Envanterler

 Snellen Göz tarama çalışmaları

 Ortaöğretim kurumlarına gezi düzenlenmesi


SINIF VE SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNE MÜŞAVİRLİK HİZMETİ:


 Rehberlik etkinliklerin değerlendirilmesi, sorunlu öğrencilerin takibi ve işbirliği, rehberlik programların değerlendirilmesi vb.

 Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Programının sınıf öğretmenleri ile görüşülmesi ve tanıtılması

 Öğretmen eğitim seminerleri: RYK-Sınıf rehber öğretmenleri Toplantıları, Sınav sistemleri hakkında öğretmenlerin bilgilendirilmesi

 Öğretmen bilgilendirme dokümanları

 Sınıf Öğretmenleri ile görüşmeler

 Branş Öğretmenleri ile görüşmeler

 Okul Yönetimi ile görüşmeler


VELİ GÖRÜŞMELERİ- VELİ TOPLANTILARI-EV ZİYARETLERİ VELİ EĞİTİM SEMİNERLERİ


 Okul başarısında ailenin rolü

 Çocuk eğitimde anne baba tutumları

 Sınav sistemleri hakkında velilerin bilgilendirilmesi

 Madde kullanımının önlenmesi ile ilgili aile gerekli bilgilerin verilmesi

 Veli bilgilendirme dokümanları DİĞER HİZMETLER

 Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin belirlenmesi ve gerekli tedbirlerin alınması, sınıf öğretmeni ile bireyselleştirilmiş eğitim planının hazırlanması konusunda müşavirlik yapılması

 Rehberlik panosunun ihtiyaçlara göre hazırlanması ve her ay düzenlenmesi

 Başarılı ve problemli öğrencilere ev ziyaretlerinin yapılması

 İhtiyaçlara göre yapılacak diğer çalışmalar… PDR servisinden istenen rehberlik ile ilgili raporları hazırlamak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ

PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ 1.Eğitsel Rehberlik 2.Mesleki Rehberlik 3.Kişilik Rehberliği Bireyin büyümesinde ve gelişmesinde karşılaştığı sorunları ve problemleri,rehberlikle ilişkili gereksinimleri bakımından 3 ana başlık altında toplamak olasıdır. Bilindiği gibi rehberlik,okullarda bütün öğrencilere yardım götürmeye dönüp,yalnız problemli öğrencileri ele almaz.Bu bakımdan Rehberliği öğrencilerin problemlerine göre çeşitlere ayırmak yoluna gidilmiştir.16 Rehberlik hizmetleri başlangıçta okullarda okuyan gençlerin mesleğe yönelme ve meslek seçme sorunları ile eğitsel sorunların birbiriyle iç içe olduğu görülmüş;böylece rehberlik hizmetlerinde mesleki rehberlik çalışmalarının yanı sıra eğitsel rehberlik çalışmaları da önemli bir yer almaya başlamıştır.Kişisel rehberlik boyutu ise,çağdaş rehberlik uygulamalarının oldukça yeni bir boyutudur.Demokrasi anlayışındaki gelişmeler ve demokraside bireye verilen değer,psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ...

ÖĞRETİM BASAMAKLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ

ÖĞRETİM BASAMAKLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ 1-Okul öncesi eğitimde rehberlik 2-İlköğretimde rehberlik 3-Orta öğretimde rehberlik 4-Yüksek öğretimde rehberlik Eğitim sistemleri çeşitli öğretim kademelerinden oluşur. İlk, orta ve yükseköğretim kurumları başlıca öğretim kademeleridir. Rehberlik uygulamalarında gerek ülkemizde gerekse batı ülkelerinde uygulamaların diğer öğretim kademelerine oranla ortaöğretim kademesinde daha yaygın ve yoğun düzeye eriştiği görülmektedir. Bu sonuç okulların ve öğrencilerin özellikleri bakımından psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerin en çok ihtiyaç duyulan öğretim kademesinin orta öğretim olduğuna dikkati çekmektedir. Genel olarak hangi eğitim basamağında verilirse verilsin rehberlik hizmetlerinin amaç ve genel ilkeleri değişmez ancak bu genel amaç içinde yer alan alt ve özel amaçlar ve bunları gerçekleştirmede uygulanacak programlar, seçilen etkinlikler kullanılacak teknik ve yöntemler değişebilir. Bu bakış açısına göre farklı ...