Ana içeriğe atla

YKS ÖNCESINDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER




YKS öncesinde ve esnasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar


▪ Sınava 1 - 2 gün kaldığında artık ders çalışmayı bırakmalı ve psikolojik olarak sınava hazırlanmalısınız. Psikolojik olarak hassas olduğunuz sınav öncesinde özellikle zor bir konuya çalışmanız kafanızın iyice karışmasına ve moralinizin bozulmasına sebep olabilir.


▪ Sınavdan önce sakatlanmayla sonuçlanabilecek bazı sportif aktivitelerden, özellikle futbol ve basketbol maçlarından uzak durmalısınız.


▪ Sizi sinirlendirecek ve moralinizi bozacak olaylardan uzak durmanız çok önemlidir.


▪ Sınavı bir ölüm - kalım meselesi gibi gören aşırı panik arkadaşlarınızın tesirinde kalmamalısınız. Psikolojinizi olumsuz etkileyen bu arkadaşlarınızın yerine, pozitif enerji aldığınız kişilerle vakit geçirmeniz sizi dinlendirecektir.


▪ Sınav akşamı belgelerinizi mutlaka hazırlamalısınız.


▪ Sınava gireceğiniz binayı ve salonu önceden görmelisiniz.


▪ Sınavın başlamasına en az bir saat kala sınavın yapılacağı binada olmalısınız. Eğer büyük şehirde yaşıyorsanız trafik faktörü de düşünülmeli. Bazı evhamlı öğrenciler sınavdan yaklaşık 2 saat önce sınav yerinde hazır bulunurlar ki, bu durum onların stresini arttırmaktan başka bir işe yaramaz.


▪ Sınavdan önceki gece çok erken uyumaya çalışmamalısınız. Daha önceki zamanlarda olduğu gibi normal yatış saatinde uyumaya özen gösterin. Erkenden uyumaya çalışmanız, sınav heyecanıyla birleşince uykunuzun iyice kaçmasına sebep olabilir.


▪ Sınav öncesinde hafif bir akşam yemeği yemeğiniz ve sınav sabahında da iyi bir kahvaltı yapmanız çok önemlidir. Fakat bu kahvaltı midenizi bozacak şekilde olmamalı. Bazı aileler sınav sabahı "çocuğumun zihni açılsın" diye öğrenciye ziyafet formatında kahvaltı yaptırır. Hâlbuki bu tarz bir kahvaltı midenizi bozabileceği gibi kaygı düzeyinizin de iyice artmasına sebep olacaktır.


▪ Sınavda rahat edebileceğiniz bir kıyafeti tercih edin.


▪ Çok özel bir probleminiz yoksa sınava ailenizle birlikte gitmemeniz daha mantıklı olacaktır. Her ne kadar aileler psikolojik destek amacıyla çocuklarıyla birlikte sınav yerine gitseler de, aslında bu durum öğrencinin sınav heyecanını iyice tetiklemekten başka bir şeye yaramamaktadır. Fakat ailenizin sizinle birlikte sınav yerine gelmesi sizde bir baskı oluşturmadığı gibi sizi rahatlatıyorsa, bu durumda ailenizin sizinle birlikte gelmesinin elbette ki bir sakıncası olmayacaktır.




SINAV ESNASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BAZI HUSUSLAR



▪ Sınavın ilk 15 dakikasında heyecanlanmanız normaldir. Bunun bir zaaf olmadığını ve hemen herkesin az ya da çok bu heyecanı yaşadığını bilmeniz sizi rahatlatacaktır.


▪ Sınavın hemen öncesinde sanki bütün bildiklerinizi unutmuş gibi bir düşünceye kapılabilirsiniz. Bu durum karşısında telaşa kapılmayın. Bunun gerçek olmadığını ve o an ki sınav psikolojisinden kaynaklandığını bilmelisiniz.


▪ Sınav esnasında sadece kendi yaptıklarınızla ilgilenmeli ve etrafınızdakilerin ne yaptıkları ile ilgilenmemelisiniz.


▪ En iddialı olduğunuz testle sınava başlayın. En zayıf olduğunuz testi de en sona bırakmalısınız. Sınava zorlandığınız testle başlamanız size zaman kaybettireceği için diğer soruları yetiştirememenize sebep olabilir.


▪ Üniversite sınavında % 20 oranında zor ve %10 oranında da çok zor sorulmaktadır. Bunlar öğrenciler için "fren sorularıdır". Fren soruları testin hemen ilk sayfasında karşınıza çıkabileceği gibi son kısımdaki sorulara da denk gelebilir. Dolayısıyla henüz ilk sorularda zorlanınca asla motivasyonunuzu kaybetmemeli ve fazla oyalanmadan sonraki sorulara geçmelisiniz.


▪ Hakkında hiçbir bilginizin olmadığı soruları boş bırakınız. Çünkü 4 yanlış cevabınız bir doğruyu götürecektir.



▪ Eğer bir soruyu yanıtlarken belirli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşamadıysanız, o soruyla boğuşarak zamanınızı boşa harcamayınız.


▪ Bir testte en fazla üç sorunun doğru cevabı peş peşe aynı şıkta olabilir. Eğer dört veya daha fazla cevabınız peş peşe aynı seçenekte toplanmışsa (mesela dördü de A şıkkıysa) çözdüğünüz sorulardan birinin veya birkaçının yanlış olduğunu bilmelisiniz.


▪ Çok iyi bir nedeniniz olmadıkça, doğru olduğundan emin olarak işaretlediğiniz bir seçeneği değiştirmeyiniz.


▪ Sınav esnasında çok sık aralıklarla saate bakmamalısınız. Bu sizi iyice telaşlandırabilir.


▪ Soruları çok dikkatli okuyup, anladıktan sonra cevaplayınız. Sorulara kendinizden yorum katmayınız. Soruyu hazırlayan kişi gibi düşünmeye çalışınız.


▪ Sınav esnasında sadece sınava odaklanmalı ve sınav sonrasını düşünmemelisiniz. Dikkatinizi dağıtacak hayallere ve endişelere kapılmamalısınız.


▪ Eğer sınavdan koptuğunuzu fark ederseniz birkaç saniye zihninizi dinlenmeye ihtiyacı vardır demektir. Kaleminizi bırakın, gözlerinizi kapatın, alnınızı ve şakaklarınızı ovarak veya sizi rahatlatacak başka bir dinlenme egzersizi yaparak 10-15 saniye gibi bir süreyi bu amaçla kullanınız. Dinlendiğiniz bu süreyi kayıp olarak düşünmeyin.


▪ Cevaplarınızı gruplar halinde ( sayfa - sayfa) kodlayınız. Bu durum size zaman kazandıracağı gibi "kaydırma" riskinizi de azaltacaktır. Kodlamayı en sona bırakmanızın çok riskli olduğunu unutmamalısınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ

PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ 1.Eğitsel Rehberlik 2.Mesleki Rehberlik 3.Kişilik Rehberliği Bireyin büyümesinde ve gelişmesinde karşılaştığı sorunları ve problemleri,rehberlikle ilişkili gereksinimleri bakımından 3 ana başlık altında toplamak olasıdır. Bilindiği gibi rehberlik,okullarda bütün öğrencilere yardım götürmeye dönüp,yalnız problemli öğrencileri ele almaz.Bu bakımdan Rehberliği öğrencilerin problemlerine göre çeşitlere ayırmak yoluna gidilmiştir.16 Rehberlik hizmetleri başlangıçta okullarda okuyan gençlerin mesleğe yönelme ve meslek seçme sorunları ile eğitsel sorunların birbiriyle iç içe olduğu görülmüş;böylece rehberlik hizmetlerinde mesleki rehberlik çalışmalarının yanı sıra eğitsel rehberlik çalışmaları da önemli bir yer almaya başlamıştır.Kişisel rehberlik boyutu ise,çağdaş rehberlik uygulamalarının oldukça yeni bir boyutudur.Demokrasi anlayışındaki gelişmeler ve demokraside bireye verilen değer,psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ...

OKUL REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI

OKUL REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI  Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre rehberlik programının hazırlanması:  Kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki amaçlı bireysel görüşmelerin yapılması:  Herhangi bir konuda yoğun ihtiyaç gösteren ya da sorun yaşayan veya sorun yaşaması muhtemel risk gruplarındaki öğrencilere yönelik her türlü bireysel ya da grupla danışma  Okula uyum problemi yaşayan öğrenci ve velileri ile bireysel görüşmeler yapılması.  Okuldaki risk faktörlerinin tespiti (riskli, parçalanmış aile çocuklar vb öğrencilerin belirlenmesi )  P.T.E ve OTOBİYOGRAFİ sonucu sınıflardaki sorun tespit edilen öğrencilerle, aile ile ve okulda bulunan diğer birim ve kişilerle görüşmeler yapılması  Disiplin problemi çıkartan öğrenci ile görüşerek nedenlerinin anlaşılmasını sağlamak varsa çözüm üretmeye çalışmak.  Öğrencilerin ders başarı durumları ve devam durumlarının araştırılması, nedenlerinin belirlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılması  Öğrencilere yönelik eğitsel-mesle...

ÖĞRETİM BASAMAKLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ

ÖĞRETİM BASAMAKLARINA GÖRE REHBERLİK TÜRLERİ 1-Okul öncesi eğitimde rehberlik 2-İlköğretimde rehberlik 3-Orta öğretimde rehberlik 4-Yüksek öğretimde rehberlik Eğitim sistemleri çeşitli öğretim kademelerinden oluşur. İlk, orta ve yükseköğretim kurumları başlıca öğretim kademeleridir. Rehberlik uygulamalarında gerek ülkemizde gerekse batı ülkelerinde uygulamaların diğer öğretim kademelerine oranla ortaöğretim kademesinde daha yaygın ve yoğun düzeye eriştiği görülmektedir. Bu sonuç okulların ve öğrencilerin özellikleri bakımından psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerin en çok ihtiyaç duyulan öğretim kademesinin orta öğretim olduğuna dikkati çekmektedir. Genel olarak hangi eğitim basamağında verilirse verilsin rehberlik hizmetlerinin amaç ve genel ilkeleri değişmez ancak bu genel amaç içinde yer alan alt ve özel amaçlar ve bunları gerçekleştirmede uygulanacak programlar, seçilen etkinlikler kullanılacak teknik ve yöntemler değişebilir. Bu bakış açısına göre farklı ...